marlis marlis
629
BLOG

Nie zgadzam się z R. Ziemkiewiczem

marlis marlis Polityka Obserwuj notkę 10

Nie jest to jakaś totalna niezgoda i kontestacja poglądów głoszonych przez p.Rafała Ziemkiewicza.  Ze zdecydowaną większością tez p.Ziemkiewicza się identyfikuje,  a szczególnie z jego opisem III RP.  Nie zgadzam się dokładnie z jednym fragmentem tekstu pt. "Mniej Ziuka więcej Romana" zamieszczonym w "Uważam Rze".

Mój sprzeciw budzi zdanie "...Jakkolwiek to brzmi boleśnie,  pod wieloma względami rządy Piłsudskiego były prefiguracją PRL...."  Któryż to z rządców-namiestników PRLu jako cel swoich działań stawiał niepodległą Polskę?  Przecież przy wszystkich osobistych wadach Marszałka,  przy niedoskonałościach ustroju II RP po 1926 roku,  a szczególnie po roku 1935  jako bilans ostateczny była zawsze niepodległa Polska.

Czyją zatem prefiguracją był zdaniem autora sam Piłsudski?  Bieruta  lub może po "linii wojskowej"  idąc Jaruzelskiego?  W innym zdaniu p.Ziemkiewicz pisze "...entuzjaści Piłsudskiego naprawdę przeginają..."   Kto w tej chwili przegina,  tak naprawdę nie jestem do końca pewien.

Czy w tym konkretnym kontekście politycznym,  kulturowym,  historycznym w jakim znajduje się w tej chwili Polska to p.Ziemkiewicz nie przegina?  Jestem pewien,  że te słowa napisane w Jego tekście powrócą.  Może przy okazji tegorocznego Święta Niepodległości?  Może wcześniej przy okazji Święta Wojska Polskiego i kolejnej rocznicy Bitwy Warszawskiej.  Powrócą z najmniej oczekiwanej strony i wykorzystane bynajmniej nie do odbrązawiania postaci "Ziuka".

marlis
O mnie marlis

Zdziwiony tym światem.Zatroskany coraz bardziej o Polskę i swój los.Przerażony,że mój głos,moja osoba liczy się coraz mniej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka