marlis marlis
405
BLOG

Rola przypadku w historii

marlis marlis Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 2

W najnowszym numerze "Uważam Rze" w rubryce Historyczny Telegraf prowadzonej przez Piotra Zychowicza znalazłem notkę o "przygodzie" Adolfa Hitlera z dzieciństwa.

W wieku pięciu lat Adolf Hitler został uratowany od utonięcia w rzecze Inn.  Faktycznie opis tego zdarzenia nasuwa przypuszczenia typu co by było gdyby....

Moim skromnym zdaniem śmierć Adolfa Hitlera w wieku pięciu lat w wyniku nieszczęśliwego wypadku niewiele by zmieniła w historii XX wieku.  To okoliczności geopolityczne i sytuacja wewnętrzna Niemiec po zakończeniu I wojny światowej miały decydującą rolę przy powodzeniu planów Hitlera i NSDAP.  Gdyby zabrakło Adolfa Hitlera jego miejsce mógłby zająć Himmler lub inny z przyszłych nazistowskich notabli.

Mimo wszystko przypadek odgrywał jednak ważną rolę w dziejach.  Przypadek,  nieprzewidywalne zrządzenie losu pozostaje tym elementem,  który musi brać pod uwagę każdy polityk czy dowódca wojskowy.

Rozpoczołem od Adolfa Hitlera i nim chcę zakończyć.  Miłośnikom tego okresu historii polecam książkę Michael'a Burleigh'a "Trzecia Rzesza Nowa historia" 

marlis
O mnie marlis

Zdziwiony tym światem.Zatroskany coraz bardziej o Polskę i swój los.Przerażony,że mój głos,moja osoba liczy się coraz mniej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura